Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Jurské pobřeží, Dorset

O víkendech rádi utíkáme pryč s rušného Londýna, a to nejradši k moři. Jelikož je nám Brighton - populární únikové místo - známý, rozhodli jsme se jet na jihozápad Anglie, do oblasti Dorset.

Jurské pobřeží, Dorset

Naše třetí výročí jsme se rozhodli oslavit výletem. Fakt, že v pondělí 7.5 je v Anglii státní svátek tomu jen nahrával. Dlouho jsem plánovala, až jsem vybrala ten nejvíce low cost výlet do Weymouth- pobřežního městečka na jihu Anglie. Tedy, možná by to opravdu low cost výlet byl, kdybychom se uskromnili na jídle. Ale my si ty burgery a cidery nemůžeme nechat ujít. Každopádně, zpáteční jízdenka Londýn - Weymouth stojí okolo 80 liber pro oba a ubytování na dvě noci přes Airbnb stejně tak. Airbnb je naše oblíbené ubytování, máme s ním super zkušenosti už z Irska a kolikrát se nám bydlení u domorodců líbilo více než přespání v hotelu.

Den první

S báglama na zádech na nádraží Waterloo kupujeme snídani na posilněnou a nastupujeme do vlaku. Cesta trvá asi tři hodiny, a tak kolem poledne vystupujeme do krásného slunečného dne v naší cílové stanici. Jsme trošku unavení, neboť vlak odjížděl brzo ráno a my tak místo dospání se ve vlaku snažili se nezabít dítě kopající nám do sedačky. Vlakové nádraží ve Weymouth je nedaleko krásné písčité pláže, tudíž neodoláme, sundáme obuv a procházíme se podél pobřeží.

Weymouth Beach

 

Naše ubytování je na druhé straně města, a tak místo dvouhodinové procházky volíme raději autobus. Přesto jsme z cesty z báglama celkem vyřízení , takže jsem celkem ráda, když zanedlouho vstupujeme do našeho domova na následující dva dny. Patří nám celé vrchní patro a my jsme opět s Airbnb nadmíru spokojeni. Navíc, paní domácí není skoro vůbec doma, jen nám tam nechala kámošku kočičku, která se na nás přišla hned podívat.Po krátkém odpočinku jdeme prozkoumat okolí. Po cestě obklopené z obou stran mořem docházíme na 6 km dlouhý ostrov Portland spojený s Weymouth pláží Chesil Beach. Z Portland Harbour nasedáme na autobus a jedeme zpátky do centra Weymouth. Zde "parkujeme" v kavárně přímo na pláži, kde zůstáváme další dvě hodiny - popíjíme cider a užíváme se sluníčka.Na sedmou večer máme rezervaci do vyhlášené restaurace The Dorset Burger Company(ano, tuhle restauraci jsem si vyhlédla předem na TripAdvisor, jsem fakt šílená, co se jídla týče). Takže vážení, kdo budete mít cestu do Dorset, tuhle restauraci si nesmíte nechat ujít. Dostanete tam ten nejlepší burger a coleslaw, jaký jsem kdy měla (no dobře, to říkám celkem často, ale mě to opravdu vždycky tak příjde). Fakt, že jsme si ten burger ani nestihli vyfotit, jak jsme se na něj vrhli, je tomu jen důkazem. Touhle gastronomickou dobrotou jsme zakončili den a vracíme se zpátky na ubytování.

 

Den druhý

Přestože Kuba je ranní ptáče a vstává už v sedm ráno, mě nikdo z postele před devátou nedostane ,a to ani na výletě. Na desátou máme ale objednaná kola ( ty jsem objednala už z Londýna, společnost Weymouth Bike Hire nabízí kolo za 13 liber/osobu/den) a dnešním plánem je objet Portland a dojet na slavný Durdle Door. Tenhle plán se ale ukázal být velice ambiciozní a naivní ( celková trasa by byla asi 60 km dlouhá a jak se ukázalo, mě už po dvou kilometrech bolel zadek. Po třech kilometrech tedy zastavujeme v maličké kavárně Quiddles Cafe Beach Bar s neuvěřitelným výhledem na moře a dáváme si snídani. Tu anglickou.

Chesil Beach

 

Po bohaté snídani pokračujeme do prudkého kopce a málem vypustíme duši. Dobře,Kuba málem vypustí duši. Musím uznat, že já si jdu jako princezna, zatímco přítel nese obě kola.Pomalu se nám ale otvírá nádherný výlet. A to se vyplatí!

Portland

 

Nasedáme opět na kola a po pobřežní skalnaté cestě se vydáváme na jižní část ostrova k majáku. Cesta je trochu "o hubu", ale je pravda, že po krásnější cestě jsem na kole ještě nejela. Zastavujeme téměr všude a kocháme se výhledem. K majáku se dostáváme o další dvě hodiny později.

Portland

 

N cestě zpátky se stavujeme pro oběd a opalovací krém do Tesca, ikdyž ten opalovací krém je už trochu paradox, protože jsme stejně spálení jak raci.Ujeli jsme celkem asi 20 kilometrů a rozhodujeme si udělat piknik na hrázi spojující Portland s pevninou. Nedaleko je pár snaživců zkoušících Paddleboarding, nedá nám to a musíme si to zkusit taky. A kupodivu to není tak lehké, jak to vypadá.V šest večer nám stačí a Durdle Door definitivně odsouváme na další den.Kola vracíme a vydáváme se do centra města na večeři. Dnes máme v plánu navečeřet se v The Handmade Pie & Ale House ( 4,5 hvězdiček na TripAdvisor, tohle si přece taky nemůžeme nechat ujít), ale bohužel na místo přicházíme pozdě a dnes už nám tak neuvaří. Zklamaní, ale velice hladoví tak vcházíme do... Mekáče.

 

Den Třetí

Balíme bágly, loučíme se s kočičkou i majitelkou a vydáváme se do centra města na snídani (nečekaně zase anglickou) a odtud Jurrasic Coaster autobusem na Durdle Door. Cesta trvá asi hodinu a v autobuse je nás celkem pět. Evidentně všichni dávají předost automobilové dopravě, protože jak se později ukáže, tyhle autobusy moc spolehlivé nejsou a můžete na ně čekat klidně hodinu po avizovaném čase příjezdu.Vystupujeme na parkovišti kousek od Man O'War Beach a chladíme se zmrzkou. Je začátek května a je asi 30 stupňů. Cesta na hlavní pláž není dlouhá a je lemovaná z jedné strany obchůdky a z druhé potůčkem.Samotná pláž je nádherná a mrzí nás, že moře je ještě tak studené, že se nemůžeme vykoupat.

Man O'War Beach

 

Z pláže se vracíme zpět k parkovišti a odtud do kopce na hlavní atrakci -Durdle Door. Tento skalní útvar je tak populární, že je zde více lidí než naVáclaváku. Neodoláme a scházíme dolů k pláží, kde se převlékáme do kraťasů - plavky jsme si samozřejmě zapomněli a opalujeme se, dokud není čas vrátit se zpátky na autobus do Weymouth a zpátky do Londýna.

Durdle Door

 

 

Autor: Vendula Ševčíková | středa 6.6.2018 16:25 | karma článku: 9,51 | přečteno: 390x
  • Další články autora

Vendula Ševčíková

Týden ze života letušky

Nejkrásnější povolání, samé cestování, poznávání nových zemí, kultur, zábava, obnáší to jen naservírovat pár drinků v letadle, říká se. O Jet lagu, vstávání ve 3 ráno, stresu a non stop únavě se už tak nemluví.

1.12.2019 v 19:06 | Karma: 27,09 | Přečteno: 1191x | Diskuse| Cestování

Vendula Ševčíková

24 hodin v NYC - #cabincrewlife

Slavnostně Vám oznamuji, že jsem úspěšně absolvovala měsíční trénink a je ze mě letuška. Trénink byl celkem náročný, ale pro inteligentní lidi, jako jsem já (haha) není problém.

1.12.2019 v 9:00 | Karma: 21,14 | Přečteno: 607x | Diskuse| Cestování

Vendula Ševčíková

Jak se stát letuškou

Cestování, poznávání nových kultur, míst, popíjení drinků na pláži u moře během pracovního týdne. Prostě práce snů. I já jsem se nechala zlákat. Jenže cesta za snem nikdy není jednoduchá...

30.11.2019 v 14:08 | Karma: 22,18 | Přečteno: 814x | Diskuse| Cestování

Vendula Ševčíková

Vozíčkářem na zkoušku

Má bakalářská práce pojednávala o životě člověka s kvadruplegií. Měsíc po dopsání práce jsem si tento život tak trochu zkusila na vlastní kůži. Bohudík jen na půl roku.

11.6.2018 v 19:14 | Karma: 17,83 | Přečteno: 465x | Diskuse| Osobní

Vendula Ševčíková

Jak (ne)vytrhnout v Anglii stoličku

Chcete vědět jak? Přestěhujte se do Londýna. Až to na Vás přijde- ta bolest myslím, během chvíle budete mít nastudovanou každou stomatologickou kliniku včetně cen. A nakonec se stejně rozhodnete zajet se ošetřit domů - do Česka.

7.6.2018 v 20:28 | Karma: 28,97 | Přečteno: 1596x | Diskuse| Cestování
  • Nejčtenější

Studentky rozrušila přednáška psycholožky, tři dívky skončily v nemocnici

25. dubna 2024  12:40,  aktualizováno  14:38

Na kutnohorské střední škole zasahovali záchranáři kvůli skupině rozrušených studentek. Dívky...

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Podvod století za 2,4 miliardy. Ortinskému hrozí osm let a peněžitý trest 25 milionů

29. dubna 2024  6:21,  aktualizováno  13:19

Luxusní auta, zlaté cihly, diamanty a drahé nemovitosti. To vše si kupoval osmadvacetiletý Jakub...

Rusové hlásí průlom fronty. Ukrajinská minela jim přihrála klíčové město

24. dubna 2024  11:40,  aktualizováno  15:50

Premium Jako „den průlomů“ oslavují ruští vojenští blogeři pondělní události na doněcké frontě, kde se...

Hromadná nehoda poblíž letiště blokuje Pražský okruh, jedno z aut skončilo na střeše

29. dubna 2024  16:33,  aktualizováno  17:30

Všechny složky integrovaného záchranného systému zasahují na 27. kilometru Pražského okruhu, kde...

Česko a Německo sdílí pohled na válku Ruska proti Ukrajině, řekl Pavel

29. dubna 2024  6:03,  aktualizováno  17:20

Česko a Německo podle prezidenta Petra Pavla sdílí pohled na válku Ruska proti Ukrajině, na...

Čarodějnice bez ohňů? V části Česka vydali zákaz, hrozí požáry

29. dubna 2024  15:14,  aktualizováno  17:02

Ve Středočeském kraji se od úterý nesmí zapalovat oheň, a to ani na zahradách v blízkosti lesa nebo...

Lihový boss Březina se ve vězení napravil a změnil hodnoty, tvrdí znalkyně

29. dubna 2024  16:55

Lihový boss Radek Březina, který si odpykává třináctiletý trest vězení za obří daňové podvody, se...

  • Počet článků 10
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 2380x
Jsem zdravotní sestra a nikdy jsem neměla příliš velké ambice. Vše, co jsem si kdysi vysnila, se mi splnilo – mám práci, která mne uživí, a kluka, který mne má rád. Takže když jsem se v pětadvaceti rozhodla nechat vše za sebou a odstěhovat se za prací do zahraničí, má rodina si ťukala na hlavu. Jenže já si uvědomila, že si nechci na stará kolena říkat, co vše jsem mohla zažít a kam se podívat a přes zábrany tak neučinit. A tak jsem vyrazila na mé první velké dobrodružství – Anglie. Ale po roce mi i tohle přestalo stačit a tak jsem začala pátrat po tom, jak bych mohla cestovat a zároveň si vydělávat. A tak jsem se stala letuškou a nyní cestuji po celém světě. Uvidíme, jak dlouho mi to vydrží, než zase něco vymyslím:)

www.iamanexplorer.com

Seznam rubrik