Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Ze zdravotní sestry prodavačkou v mekáči - snadno a rychle.

Je to druhý měsíc mého pobytu v Anglii. Jela jsem zde s jistou prací ve zdravotnictví a nadějemi na rychlý výdělek. Nedělejte si iluze, mám dvě práce, nevím, jak zaplatím další nájem a je mi smutno po domově. 

Po mém příjezdu do Londýna 31.12.2016 jsem byla tak nadšená. Do práce jsem měla nastoupit až 5.1, tudíž mě čekaly čtyři dny objevování krás Londýna. A že jsme si to užili! Naštěstí jsem s sebou do začátku měla parťáka - mého Kubu, který se ale brzo musel vrátit domů do Prahy.  

Můj nový domov se nachází dvacet minut vlakem od Londýna. Krásný viktoriánský dům s obrovskou zahradou a v něm čtyři Britové - mí noví spolubydlící. Hned druhý večer jsme si zorganizovali uvítací párty. Pili jsme levné víno a povídali si. Pro upřesnění, mí spolubydlící si povídali, já jsem se snažila pochytit alespoň jedno slovo z deseti. Když už jsem se cítila blbě odpovídat „can you repeat it please" na každou otázku mířenou ke mně, prostě jsem přikyvovala. Když se ostatní smáli, smála jsem se taky.

5.ledna jsem s plnou polní klepala na dveře recepce mé budoucí práce. Uvítala mě paní ve středním věku a představila se jako Kim - má manažerka. Provedla mě celým areálem pečovatelského domu, představila mě personálu a řekla, že pro dnešek můžu jít domů. Na mou otázku, kdy tedy začnu pracovat řekla, že až bude hotový "DBS check". První chvíle, kdy se mi fakt chtělo brečet. Sama, v Anglii a bez práce. Pro představu, DBS check, tedy takový výpis z rejstříku trestů, trvá přibližně dva týdny. Byla jsem ráda, že mám aspoň první nájem zaplacený a mám střechu nad hlavou. 

Následující dva týdny jsem zařizovala bankovní účet, NI number, hledala alespoň dočasnou práci (neúspěšně) a cestovala (a hlavně spala - před jedenáctou jsem s postele nevstala:)) Zařídit bankovní účet v Anglii zdá se být celkem nemožné. Mně se to podařilo asi až napočtvrté, kdy jsem jim donesla už vyřízené National Insurance Number. Každopádně to chce pevné nervy a nenechat se odradit prvním neúspěchem. Neustále jsem také volala na personální oddělení do mé práce, aby mě každý den ujistili, že DBS check ještě není hotov, a že když mám volno, měla bych se soustředit na poznávání svého nového bydliště, protože až jednou začnu pracovat, nebudu na to mít čas. Typické! 

Řídila jsem se tedy jejich radami a cestovala, co to jen šlo, pravidelně pořádala výlety do Londýna, učila se angličtinu častými návštěvami místního kina a každý den si užívala English Breakfast ( baked beans stojí jen 20 pencí, něčím to kino kompenzovat musím...).

20. ledna konečně přišel můj DBS check a můžu začít pracovat! Manažerka mě přiřadila do prvního patra pečovatelského domu a já se těšila, co nového se jako sestra naučím. 

Už zase se mi chtělo brečet. Řekli mi, tady si stoupni a hlídej nám rezidenty. Fajn. Stála jsem v místnosti asi s deseti seniory pět hodin, dolévala pití, nervózně se usmívala a opakovaně zvedala noviny, které ti mí rezidenti (Care Home se stará převážně o seniory s alzheimerem nebo demencí) odhazovali snad naschvál. Ptala jsem se manažerky, jestli tohle snad bude má každodenní pracovní činnost. Že prý nemám trénink a ještě nemůžu nic dělat. Tak co tady dělám? Jednou za mnou přišla rezidentka - starší paní, a řekla, že zítra bude konec světa. No, to asi jo! 

Dala jsem si předsevzetí. Do něčeho jsem se pustila, musím to dotáhnout do konce. Práci v Care Home mám, zatím, tři dny v týdnu, zbývají čtyři volné. Jako nejjednodušší řešení se jevila brigáda v McDonald´s. 

Já vím, McDonald´s. Ale víte co? Je to celkem zábava. Jako malá jsem hrála na počítači hry, kde se staráte o svou restauraci, tvoříte hamburgery, ono je to celkem podobné. Přestože mě ujišťovali, že s mou jazykovou bariérou budu nejspíš pracovat v kuchyni, hned první směnu jsem měla za kasou -příjem objednávek. A to je škola! Občas se sice cítím fakt blbě, když ani napotřetí nerozumím, co se po mně chce, ale každý den je to lepší a lepší. 

Za necelé tři týdny se za mnou (konečně) přestěhuje můj Kuba. Nebudeme bohužel bydlet spolu (má nájemní smlouva mi to neumožňuje), ale budeme aspoň blízko sobě. A bude lépe. Ať jsem se na svůj pobyt připravovala sebevíc, na ten pocit samoty Vás už nikdo nepřipraví. 

Téměř dva měsíce za mnou, mnoho ještě přede mnou. Uvidíme, jaké dobrodružství mne ještě čeká.

 

 

Autor: Vendula Ševčíková | pátek 10.2.2017 23:41 | karma článku: 41,41 | přečteno: 14911x
  • Další články autora

Vendula Ševčíková

Týden ze života letušky

Nejkrásnější povolání, samé cestování, poznávání nových zemí, kultur, zábava, obnáší to jen naservírovat pár drinků v letadle, říká se. O Jet lagu, vstávání ve 3 ráno, stresu a non stop únavě se už tak nemluví.

1.12.2019 v 19:06 | Karma: 27,09 | Přečteno: 1191x | Diskuse| Cestování

Vendula Ševčíková

24 hodin v NYC - #cabincrewlife

Slavnostně Vám oznamuji, že jsem úspěšně absolvovala měsíční trénink a je ze mě letuška. Trénink byl celkem náročný, ale pro inteligentní lidi, jako jsem já (haha) není problém.

1.12.2019 v 9:00 | Karma: 21,14 | Přečteno: 607x | Diskuse| Cestování

Vendula Ševčíková

Jak se stát letuškou

Cestování, poznávání nových kultur, míst, popíjení drinků na pláži u moře během pracovního týdne. Prostě práce snů. I já jsem se nechala zlákat. Jenže cesta za snem nikdy není jednoduchá...

30.11.2019 v 14:08 | Karma: 22,18 | Přečteno: 814x | Diskuse| Cestování

Vendula Ševčíková

Vozíčkářem na zkoušku

Má bakalářská práce pojednávala o životě člověka s kvadruplegií. Měsíc po dopsání práce jsem si tento život tak trochu zkusila na vlastní kůži. Bohudík jen na půl roku.

11.6.2018 v 19:14 | Karma: 17,83 | Přečteno: 465x | Diskuse| Osobní

Vendula Ševčíková

Jak (ne)vytrhnout v Anglii stoličku

Chcete vědět jak? Přestěhujte se do Londýna. Až to na Vás přijde- ta bolest myslím, během chvíle budete mít nastudovanou každou stomatologickou kliniku včetně cen. A nakonec se stejně rozhodnete zajet se ošetřit domů - do Česka.

7.6.2018 v 20:28 | Karma: 28,97 | Přečteno: 1596x | Diskuse| Cestování

Vendula Ševčíková

Jurské pobřeží, Dorset

O víkendech rádi utíkáme pryč s rušného Londýna, a to nejradši k moři. Jelikož je nám Brighton - populární únikové místo - známý, rozhodli jsme se jet na jihozápad Anglie, do oblasti Dorset.

6.6.2018 v 16:25 | Karma: 9,51 | Přečteno: 390x | Cestování

Vendula Ševčíková

Irsko aneb po stopách Vikingů

Sedíme v letadle, a dáváme si šampanské, ať má ta dovolená správný ráz. Z okna už vidíme Irsko a já téměř brečím, jsem šťastná jak blecha.

22.3.2018 v 17:22 | Karma: 13,03 | Přečteno: 695x | Diskuse| Cestování

Vendula Ševčíková

Co nejvíc toho zařídit a hlavně se z toho nezbláznit

V mém minulém článku jste se mohli dočíst, proč jsem se rozhodla na Nový rok odjet pracovat do Anglie. Nyní se pokusím všem zdravotním sestřičkám (a možná i někomu jinému) s podobným rozhodnutím poskytnout rady na cestu.

22.12.2016 v 15:52 | Karma: 16,00 | Přečteno: 1103x | Diskuse| Cestování

Vendula Ševčíková

Kdo se bojí, nesmí do...zdravotnictví.

Tak jsem se konečně odhodlala. Opouštím Česko a jako zdravotní sestra začínám svou kariéru v Londýně..Do odjezdu zbývá necelý měsíc a já začínám pořádně nervovat.

12.12.2016 v 18:18 | Karma: 22,98 | Přečteno: 2036x | Diskuse| Cestování
  • Počet článků 10
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 2380x
Jsem zdravotní sestra a nikdy jsem neměla příliš velké ambice. Vše, co jsem si kdysi vysnila, se mi splnilo – mám práci, která mne uživí, a kluka, který mne má rád. Takže když jsem se v pětadvaceti rozhodla nechat vše za sebou a odstěhovat se za prací do zahraničí, má rodina si ťukala na hlavu. Jenže já si uvědomila, že si nechci na stará kolena říkat, co vše jsem mohla zažít a kam se podívat a přes zábrany tak neučinit. A tak jsem vyrazila na mé první velké dobrodružství – Anglie. Ale po roce mi i tohle přestalo stačit a tak jsem začala pátrat po tom, jak bych mohla cestovat a zároveň si vydělávat. A tak jsem se stala letuškou a nyní cestuji po celém světě. Uvidíme, jak dlouho mi to vydrží, než zase něco vymyslím:)

www.iamanexplorer.com

Seznam rubrik