Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Co nejvíc toho zařídit a hlavně se z toho nezbláznit

V mém minulém článku jste se mohli dočíst, proč jsem se rozhodla na Nový rok odjet pracovat do Anglie. Nyní se pokusím všem zdravotním sestřičkám (a možná i někomu jinému)  s podobným rozhodnutím poskytnout rady na cestu.   

Když jsem se v říjnu rozhodla odjet do Anglie, neměla jsem ani páru o tom, co všechno to obnáší. A tak jsem začala pátrat. Konkrétně pro zdravotníky ale bohužel moc rad není. Jet na vlastní pěst? Přes agenturu? A jak si vyřídit tu jejich anglickou registraci? 

Na rovinu Vám říkám, že české weby můžete rovnou vynechat. Nemá to cenu a když už tam nějaká nabídka práce je, moc důvěryhodné to není. Pak jsem se rozhodla zkontaktovat britské agentury (Primary Care Recruitment, HCL Permanent, Axamo Recruitment) pro nábor zdravotníků. Všichni pracovníci těchto agentur jsou velmi vstřícní a ochotní. Hned po prvním rozhovoru jsem od nich obdržela balíček s nabídkou interview do nemocnic po celé Anglii a s přípravou na něj. Po týdenní přípravě, kterou zvládne každý, kdo aspoň trochu ovládá angličtinu, jsem absolvovala první skype interview do agentury domácí péče v Readingu. Neúspěchem jsem se nenechala odradit a na každý týden si naplánovala alespoň jedno interview. A začátkem listopadu se konečně zadařilo.

Mám práci!

Začíná kolotoč vyřizování administrativy. Má agentka Katie mi každý den posílá další a další formuláře, které je potřeba vyplnit před nástupem do práce. Také jsem si pomalu začala vyřizovat NMC registraci - ta je potřeba, abych mohla v Anglii pracovat jako registrovaná zdravotní sestra. Je k tomu potřeba fůra formulářů, stojí to hodně peněz (a nervů) a do doby, než registraci dostanu (počítám s půl rokem), se musím spokojit s poloviční mzdou. 

Abych toho v Anglii musela řešit co nejméně, zřídila jsem si bankovní účet u společnosti Monese - jde to online a bez papírování. SIM kartu jsem si nechala zaslat od giffgaff, přišla mi do Prahy během týdne. Příteli, který prozatím (a doufám, že ne na dlouho) zůstává v Praze, jsem sepsala plnou moc a informovala jsem také poštu o změně korespondenční adresy. 

Zbývá mi deset dní do odjezdu a  já ještě stále neinformovala pojišťovnu o odjezdu do zahraničí, nemám přeložené dokumenty potřebné k registraci a co hůř, nemám kde bydlet!

Ubytování jsem začala hledat koncem listopadu. Dívala jsem se především na stránky www.spareroom.co.ukwww.gumtree.com. Denně jsem reagovala na několik nabídek pronájmu pokoje v ceně přibližně 550 liber měsíčně. Minulý týden se mi konečně podařilo domluvit se na pronájmu. Bohužel je k tomu potřebný tzv. credit check. Jde o jakési ověření mé bonity. A to je teprve problém. Stojí to asi 60 liber a u Čecha, který se stěhuje do Anglie poprvé, se to bez komplikací neobejde. Přestože o pronájmu jednám ( naštěstí v češtino-slovenštině) s úžasnou slečnou Luciou, vypadá to, že po příjezdu do Anglie můžu spát pod mostem. 

 

Nenechám se odradit, jsou tady přece Vánoce, svátky klidu a míru (haha) a tenhle svůj "malý" projekt dotáhnu  až do konce!

Suma sumárum, o registraci do NMC můžete požádat na jejich webovkách. S předstihem (ať nemusíte vyřizovat na poslední chvíli jako já)  zavolejte do Národního centra ošetřovatelství a nelékařských zdravotnických oborů v Brně a požádejte je o tzv. Good Character Declaration. Budete také potřebovat notářsky ověřenou kopii pasu, diplomu a výpisu z trestního rejstříku, a to vše  přeložené a soudně ověřené. Nově je také třeba projít IELTS testem, na který mne (prý) můj zaměstnavatel náležitě připraví a bez kterého registraci nedostanete. 

Všem zdravotníkům či nezdravotníkům, kteří se rozhodnou mé kroky následovat, přeji pevné nervy a těm, kteří již v cizině pracují, předem moc děkuji za připomínky a tipy - budu za ně ráda.

 

Autor: Vendula Ševčíková | čtvrtek 22.12.2016 15:52 | karma článku: 16,00 | přečteno: 1103x
  • Další články autora

Vendula Ševčíková

Týden ze života letušky

Nejkrásnější povolání, samé cestování, poznávání nových zemí, kultur, zábava, obnáší to jen naservírovat pár drinků v letadle, říká se. O Jet lagu, vstávání ve 3 ráno, stresu a non stop únavě se už tak nemluví.

1.12.2019 v 19:06 | Karma: 27,09 | Přečteno: 1191x | Diskuse| Cestování

Vendula Ševčíková

24 hodin v NYC - #cabincrewlife

Slavnostně Vám oznamuji, že jsem úspěšně absolvovala měsíční trénink a je ze mě letuška. Trénink byl celkem náročný, ale pro inteligentní lidi, jako jsem já (haha) není problém.

1.12.2019 v 9:00 | Karma: 21,14 | Přečteno: 607x | Diskuse| Cestování

Vendula Ševčíková

Jak se stát letuškou

Cestování, poznávání nových kultur, míst, popíjení drinků na pláži u moře během pracovního týdne. Prostě práce snů. I já jsem se nechala zlákat. Jenže cesta za snem nikdy není jednoduchá...

30.11.2019 v 14:08 | Karma: 22,18 | Přečteno: 814x | Diskuse| Cestování

Vendula Ševčíková

Vozíčkářem na zkoušku

Má bakalářská práce pojednávala o životě člověka s kvadruplegií. Měsíc po dopsání práce jsem si tento život tak trochu zkusila na vlastní kůži. Bohudík jen na půl roku.

11.6.2018 v 19:14 | Karma: 17,83 | Přečteno: 465x | Diskuse| Osobní

Vendula Ševčíková

Jak (ne)vytrhnout v Anglii stoličku

Chcete vědět jak? Přestěhujte se do Londýna. Až to na Vás přijde- ta bolest myslím, během chvíle budete mít nastudovanou každou stomatologickou kliniku včetně cen. A nakonec se stejně rozhodnete zajet se ošetřit domů - do Česka.

7.6.2018 v 20:28 | Karma: 28,97 | Přečteno: 1596x | Diskuse| Cestování

Vendula Ševčíková

Jurské pobřeží, Dorset

O víkendech rádi utíkáme pryč s rušného Londýna, a to nejradši k moři. Jelikož je nám Brighton - populární únikové místo - známý, rozhodli jsme se jet na jihozápad Anglie, do oblasti Dorset.

6.6.2018 v 16:25 | Karma: 9,51 | Přečteno: 390x | Cestování

Vendula Ševčíková

Irsko aneb po stopách Vikingů

Sedíme v letadle, a dáváme si šampanské, ať má ta dovolená správný ráz. Z okna už vidíme Irsko a já téměř brečím, jsem šťastná jak blecha.

22.3.2018 v 17:22 | Karma: 13,03 | Přečteno: 695x | Diskuse| Cestování

Vendula Ševčíková

Ze zdravotní sestry prodavačkou v mekáči - snadno a rychle.

Je to druhý měsíc mého pobytu v Anglii. Jela jsem zde s jistou prací ve zdravotnictví a nadějemi na rychlý výdělek. Nedělejte si iluze, mám dvě práce, nevím, jak zaplatím další nájem a je mi smutno po domově.

10.2.2017 v 23:41 | Karma: 41,41 | Přečteno: 14911x | Diskuse| Cestování

Vendula Ševčíková

Kdo se bojí, nesmí do...zdravotnictví.

Tak jsem se konečně odhodlala. Opouštím Česko a jako zdravotní sestra začínám svou kariéru v Londýně..Do odjezdu zbývá necelý měsíc a já začínám pořádně nervovat.

12.12.2016 v 18:18 | Karma: 22,98 | Přečteno: 2036x | Diskuse| Cestování
  • Počet článků 10
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 2380x
Jsem zdravotní sestra a nikdy jsem neměla příliš velké ambice. Vše, co jsem si kdysi vysnila, se mi splnilo – mám práci, která mne uživí, a kluka, který mne má rád. Takže když jsem se v pětadvaceti rozhodla nechat vše za sebou a odstěhovat se za prací do zahraničí, má rodina si ťukala na hlavu. Jenže já si uvědomila, že si nechci na stará kolena říkat, co vše jsem mohla zažít a kam se podívat a přes zábrany tak neučinit. A tak jsem vyrazila na mé první velké dobrodružství – Anglie. Ale po roce mi i tohle přestalo stačit a tak jsem začala pátrat po tom, jak bych mohla cestovat a zároveň si vydělávat. A tak jsem se stala letuškou a nyní cestuji po celém světě. Uvidíme, jak dlouho mi to vydrží, než zase něco vymyslím:)

www.iamanexplorer.com

Seznam rubrik