Kdo se bojí, nesmí do...zdravotnictví.

12. 12. 2016 18:18:05
Tak jsem se konečně odhodlala. Opouštím Česko a jako zdravotní sestra začínám svou kariéru v Londýně..Do odjezdu zbývá necelý měsíc a já začínám pořádně nervovat.

Je říjen. Znáte ten stereotyp . Ráno na kliniku, lidé nevrlí,proč že tak dlouho čekají? Já nevím, spěcháte jako někam? Domů se dostanu večer, uvařit, vyprat, vyžehlit, uklidit..Z výplaty zdravotníka taky není žádná šance ušetřit a jestli jste k tomu takový shopaholik jako já, je asi na čase něco změnit.

S myšlenkou odjet za prací do Anglie jsem si pohrávala už před třemi lety po škole. Jenže osud tomu chtěl asi jinak. Díky úrazu jsem strávila rok v nezaměstnanosti a po vyléčení nastoupila na soukromou kliniku v Ostravě. A tady jsem nějak zpohodlněla, našla si přítele, odstěhovala se s ním do Prahy a najednou se mi už nikam nechtělo.

Jenže má finanční situace a naprostá demotivace z práce ( to víte, když už děláte i své vysněné povolání s nechutí, něco není v pořádku) mě "dokopala" k tomu o Angli znovu začít přemýšlet. A tak jsem si jednou večer sedla k mému Kubovi na gauč a řekla, že v lednu odjíždím. A že bych byla ráda, kdyby jel se mnou.

A začala jsem zařizovat. Šlo to všechno rychleji než jsem čekala. Na internetu jsem si našla agentury pro nábor zdravotníku do zahraničí a postupně mi chodily nabídky práce napříč Anglii. Pohovory probíhaly přes Skype a pracovníci agentur mi pomohli se na ně náležitě připravit. Přestože momentálně pracuji na soukromé klinice, kde se angličtina používá prakticky pořád, několikrát během pohovoru jsem potřebovala otázky zopakovat, abych jim porozuměla. Na začátku listopadu jsem konečně obdržela "offer letter". Jednalo se o Nursing home v Bromley. Měli pro mne lepší platové podmínky, než NHS nemocnice a také mi nabídli úhradu prvního nájmu. Sice to nebylo úplně to, co jsem si představovala, ale na začátek, než si zařídím registraci u NMC ( Nursing and Midwifery Council) snad dobrý. Nastupuji tedy 5.ledna.

Koncem listopadu jsme si s Kubou udělali dlouho plánovaný výlet do Londýna. Já tam byla poprvé a měla jsem celkem obavy, že se mi tam nebude líbit. Chápejte, když tam přece budu bydlet:)) Londýn mne příjemně překvapil. Ještě víc návštěva jihu Anglie. Tohle je teprve pohádka! Co mne ovšem celkem rozhodilo - mé naprosté selhání v komunikaci. Vždyť těm Londýňanům nejde vůbec rozumět!

Jsou tři týdny do odjezdu. A já už mám fakt nahnáno. Všichni se mne ptají, jak se těším, jestli už mám vše zařízené. A já mám pokaždé z těchto otázek husí kůži. Letenku mám na 31.12. a mám štěstí, že přítel jede se mnou aspoň na pár dní. A později snad natrvalo. Přestože pracuje v oboru IT, není pro něj tak snadné najít práci.

Momentálně jsem ve fázi intenzivního hledání bydlení ( to jako fakt stojí jeden pokoj skoro dvacet tisíc???). Odepisuji denně asi na dvacet inzerátů a čekám, kdo se chytne. Největší problém je, že Landlordi, majitelé domu, mne chtějí nejdříve vidět. No jasně, vždyť já bych ten pokoj taky chtěla nejdříve vidět, ale copak to jde? Takže se pokaždé těším, jak si budu bydlet v tom krásném pokoji z inzerátu, pomalu se učím na Google Street View cestu do práce (jako fakt) a nakonec mi Landlord napíše že lituje, ale že se mnou je to příliš složité. Tak to vám pěkně děkuju.

Také jsem usoudila, že si budu ještě muset sehnat part-time práci s alespoň týdenní výplatou, jinak fakt nevím, z čeho jako ten druhý nájem zaplatím.

Za celou dobu mám poprvé fakt chuť s tím seknout. Ale vždyť letenku zpět si můžu koupit vždy. A nejsem přece srab, ne?

Jelikož já sama jsem nenašla žádné ucelené informace potřebné k vycestovaní zdravotníka do zahraničí za prací, v dalším článku se budu snažit sepsat jak agentury, na které se obrátit, tak další potřebné položky. Ale berte to s rezervou, ani já zatím nemám vyhráno:)

Autor: Vendula Ševčíková | pondělí 12.12.2016 18:18 | karma článku: 22.66 | přečteno: 2036x

Další články blogera

Tato rubrika neobsahuje žádné články...

Další články z rubriky Cestování

Jan Vaverka

Bolívie - 7. díl: Na skok do Bolivijské Amazonie

Sto kilometrů vzdušnou čarou a jste z La Pazu v Amazonii. Ti odvážnější rovnou po silnici smrti. Je to kousek, ale zase takový fofr to není.

29.3.2024 v 8:20 | Karma článku: 0.00 | Přečteno: 43 | Diskuse

Martin Faltýn

Letos jako před rokem - Malajsie a navíc Thajsko

Rok se s rokem shledal a nikdy bych nevěřil, že prakticky po roce se znovu podívám do Malajsie a letos také, prvně v životě, do Thajska. A protože dvakrát do stejné řeky opravdu nevstoupíte, věřte mi - bude o čem psát.

29.3.2024 v 8:08 | Karma článku: 0.00 | Přečteno: 69 | Diskuse

Klára Žejdlová

Italské Velikonoce? V mých vzpomínkách to jsou přátelé, rodina…a obžerství

I když to obžerství bylo prokládané dlouhými procházkami. Aby nám vytrávilo. A abychom nasbírali ingredience pro další vaření...

27.3.2024 v 14:48 | Karma článku: 20.13 | Přečteno: 495 | Diskuse

Miroslav Semecký

Nacházíte ve Španělsku? Používáte aplikaci Telegram? Zpozorněte!

Oblíbená komunikační aplikace ve Španělsku končí. Bude vypnuta (zablokován přístup) v řádu několika následujících hodin. Soudce Národního soudu Santiago Pedraz vydal rozhodnutí, ve kterém nařizuje mob..

23.3.2024 v 17:51 | Karma článku: 17.13 | Přečteno: 584 | Diskuse

Jan Vaverka

Bolívie - 6. díl: Den v La Pazu

La Paz je město jako žádné jiné. Dvoumilionová aglomerace sahající až nad 4000 metrů nad moře, ulice jsou strmé, propojené lanovkami, a kolem obrovská kulturní a sociální diverzita.

22.3.2024 v 8:20 | Karma článku: 16.59 | Přečteno: 234 | Diskuse
Počet článků 10 Celková karma 0.00 Průměrná čtenost 2380

Jsem zdravotní sestra a nikdy jsem neměla příliš velké ambice. Vše, co jsem si kdysi vysnila, se mi splnilo – mám práci, která mne uživí, a kluka, který mne má rád. Takže když jsem se v pětadvaceti rozhodla nechat vše za sebou a odstěhovat se za prací do zahraničí, má rodina si ťukala na hlavu. Jenže já si uvědomila, že si nechci na stará kolena říkat, co vše jsem mohla zažít a kam se podívat a přes zábrany tak neučinit. A tak jsem vyrazila na mé první velké dobrodružství – Anglie. Ale po roce mi i tohle přestalo stačit a tak jsem začala pátrat po tom, jak bych mohla cestovat a zároveň si vydělávat. A tak jsem se stala letuškou a nyní cestuji po celém světě. Uvidíme, jak dlouho mi to vydrží, než zase něco vymyslím:)

www.iamanexplorer.com

Smoljak nechtěl Sobotu v Jáchymovi. Zničil jsi nám film, řekl mu

Příběh naivního vesnického mladíka Františka, který získá v Praze díky kondiciogramu nejen pracovní místo, ale i...

Rejžo, jdu do naha! Balzerová vzpomínala na nahou scénu v Zlatých úhořích

Eliška Balzerová (74) v 7 pádech Honzy Dědka přiznala, že dodnes neví, ve který den se narodila. Kromě toho, že...

Pliveme vám do piva. Centrum Málagy zaplavily nenávistné vzkazy turistům

Mezi turisticky oblíbené destinace se dlouhá léta řadí i španělská Málaga. Přístavní město na jihu země láká na...

Velikonoce 2024: Na Velký pátek bude otevřeno, v pondělí obchody zavřou

Otevírací doba v obchodech se řídí zákonem, který nařizuje, že obchody s plochou nad 200 čtverečních metrů musí mít...

Kam pro filmy bez Ulož.to? Přinášíme další várku streamovacích služeb do TV

S vhodnou aplikací na vás mohou v televizoru na stisk tlačítka čekat tisíce filmů, seriálů nebo divadelních...